Story in JMC P6

21:22 Maisarah Mimo 0 Comments

Image result for pen tumblr
If you can't talk, you can write to express your feelings.
Suka duka ketika Semester 1. 


Sebelum baca ni, jangan lupa baca part lain dulu.

Ketika belajar di kmj, macam-macam ragam manusia yang aku tengok. Masa sem 1, banyak cikgu-cikgu menangis sebab kelas aku. Aku tak tahulah kelas aku salah apa sampai semua nak koyak. Kelas aku memang pendiam pun. Bukannya tak respons. Sebenarnya, yang mulut bising tu respons lah apa yang cikgu ajar tu. Jangan pandai bising je dalam kelas. Itulah sebab aku tak suka kelas baru. Aku masih rindukan praktikum lama. Entahlah kenapa dirombaknya lagi. Cikgu-cikgu siap menangis lagi. Tambah pula dengan kuliah aku jadi bualan pensyarah. Aku tak tahu pun apa salah dekat kuliah tu sehingga orang tak bersalah terkena tempias. Hadap kawan yang perangai bermuka-muka. Yang aku sangkakan suka kawan dengan aku tu, yang rapat dengan aku tu. Semuanya dusta. Rupanya manusia-manusia tu benci aku. Kadang rasa nak cepat habis matriks. Thank you kawan lain tak pernah berhenti support, mak abah, sedara. 

Sampai sem 2, lagi parah. Kena tuduh tak fokus dalam kuliah dengan pensyarah. Dapat classmate yang membodohkan classmate yang lain sebab dia tu pelajar 4 flat. Dapat kawan yang sentiasa anggap aku lame. Aku tak pernah nak buat lawak pun. Dapat classmate kuat bash aku. Dapat classmate pulaukan aku masa BBQ. Dapat kawan yang anggap aku ni tak wujud. Bila dah kritikal, baru nak cari. Apa entah yang dengki sangat dengan aku ni. Rasa sebak pulak. Apa yang aku buat semua tak kena. Yes, now dah habis matriks. Aku survived. Alhamdulilah. So tak perlu hadap muka korang. You all can get rid from my life.

Everyone said the same thing that I look like a normal person without any pain. You right people. I'll never show to you. If it burdened to hold the pain, I'll share the story to my friend from old practicum. They never expected my classmate like that. I'm sorry to say, from the first I entranced this class until the last day. I never felt happy and just pretended to be happy. I always keep myself fake to survive, friends. Mun jugalah yang bagi aku semangat. I take it everything as experienced. 

0 comments: