5 Jan 2016 Bestarian

11:32 Maisarah Mimo 0 Comments

Image result for classmate tumblr
Bestarian

Hey blogger.
Semalam aku ada jamuan kelas dengan Bestarian. Yeay ! Dapat melepaskan rindu dekat korang. Rasa sekejap je jumpa. Siapa yang tak datang tu rugi, haha. Tapi yang bersebab tu takpelah. Ratna, please jangan lah jeles. Nak tahu tak ? haha. Kitaorg buat jamuan kelas dekat rumah muiz. Rumah ratna belakang rumah muiz je tapi dia tak dapat datang. Sorry lah ratna, kita terbagitahu dekat bestarian yang ratna tak datang. Hahahah. Siapa suruh tak cakap jangan bagitahu org lain. Semua mesti lah pelik dah belakang rumah tak nak datang, dah kenapa ? lolz. Dia pergi rumah mak cik dia jadi babysitter sebab mak ciknya baru bersalin. hoho.

Kalau korg perasan, aku dah tukar lagu blog. kih kih. Mood hindustan oh.

Aku datang dalam 8 lebih sambil tengok peta yang khairi lukis tu. Macam dekat je jalan yang dia lukis. Aku pun suruh ayah aku ikut jalan macam dalam peta tu. Huih, jalan tu betul-betul gelap. Yela, aku mana pernah pergi rumah muiz. Ayah aku tanya, "betul ke jalan ni?". Wey, tak dapat nak gambarkan macam mana rasa seram lalu dekat situ. Laluan tu pun guna untuk merentas desa. Tapi aku tak ingat jalan merentas desa. haha. Menyesal tak dengar cakap muiz, "kau jangan ikut satu lagi jalan,lagipun jalan tu gelap. Ikut peta aku ni". Ni semua gara-gara khairi lah. Mana lah tahu, jalan-jalan dekat tempat gelap tu, tetiba jumpa hantu "the eyes" hahahahahaha. 

Dalam hati tu asyik berkata, cepatlah sampai. huhuhu. Akhirnya, jumpa jalan berlampu. hahah. Aku ingat aku je yang sampai dulu padahal ramai dah datang, semua duduk rumah. Diorang suruh bawa makanan. Aku bawa sos thai je. hahahahha, makanan jugak en ? Tapi perempuan je yang ramai, lelaki tak ramai sangat. Ada separuh pergi solat isyak baru datang.

Aku datang-datang je diorang semua teriak nama aku. Terkejut aku. Bila salam diorang, tangan aku sejuk gila hahahhaha. macam nak jumpa apa. Lepas tu kembali normal. haha. Masa aku datang tu, budak laki tengah memanggang ayam. Ah, aku datang nak makan, tapi makanan tak siap. Hmm. Aku ada perasan mira dengan seorang budak. Cewhh, dah jadi seorang ibu. Hey, mama mira. Aku fikir adik sedara dia. eh eh eh, aku salah. rupanya anak buah muiz. Bila 'mama mira' nak balik, muka dia sedih gilaaaaa. hahahah.

Mira ni kan orang belum nak potong kek, dia, ma dengan arfah serbu kek lepastu mira potong kek. Huih, kalau ya pun janganlah potong kek tu dulu. >_< lepas tu semua berkerumun dekat kek tu tetiba hanya nyanyi lagu Happy Birthday. Pada masa yang sama teringat dekat aku yang  dah tua ni. Hahah Happy Birthday to Maisarah. hewhew. Diorang pun nyanyi sambil tepuk tangan dan kepala bergoyang ke kiri dan ke kanan. Si El pun sama, paling over. Aku dah cerita kan pasal El ? Ni haaa : KISAH EL

Aku memang tak perasan , seronok makan ayam huhuhu. Diorg semua tunjuk tunjuk sambil pandang aku. Aku tak nampak apa danial buat sebab dia duduk belakang. Aku hanya pandang dengn ekor mata je. Serious ah, dia menari jugak ?! hahahaha. Dany yang pelik. Erk. Erk.

Dalam pukul 10, Arfah dengan mira dah nak balik. Sediiiih. Tapi masa dia nak balik, masa tu lah rasyid bagi ole-ole dia pergi jepun masa cuti sekolah. hahaha, kitaorg tertumpu pada ole-ole. Aku dah cakap aku nak keychain, aku nak keychain lah rasyid. tapi takpelah dapat postcard pun okaylah. Masa tu arfah diketepikan, padahal parents dia dah nak sampai dah. hahaha. Okay, aku salam dia dan peluk peluk. Rindu lah korg !!! Nanti jumpa lagi tau. Bulan 3 nanti iaitu saat mendebarkan.

Aku balik dalam 11.45 mlm. Finally, ayah aku tak lalu dekat jalan gelap. Guna jalan lain. Jalan yang ada lampu. hahahahha.

Masheh baca entry tak best ni. hai. tolong klik nuffnang. hihi

0 comments: