Latihan kebakaran.

10:37 Maisarah Mimo 0 Comments

(15) Twitter
Hello
Hi semua yang comel :3.
sakit telinga. wuu . rasa macam nak guling-guling je. err. Semalam masa belajar PI,cikgu cakap ada latihan kebakaran,jadi cikgu kejar masa sikit nak ajar laju sampai bab berapa entah. lepastu ada bunyi keluar ninooninonino, mcm tu lah lebih kurang bunyinya. dalam kelas aku,ada jugak yang tertengok-tengok,kot kot ada yang keluar ke untuk latihan tu. tapi ustazah yang kata bukan. ustazah terus ajar bab aqiqah. seronok betul. hahaha. kelas kitaorg guna bengkel,so tingkat atas, ada dua kelas je yang guna. jadi kelas sebelah dah keluar,semangat nak lari. lewls. diorang pandang kitaorg, kitaorg macam biasa je. rasa sunyi je. tiba-tiba guru kelas,cikgu kartini naik kelas kitaorg macam dalam keadaan penat dan panas. cikgu tengok kitaorg dengan selambanya belajar. cikgu pun terkejutlah,cikgu cakap kenapa semua tak turun?.mana tak nya, yang ada dekat pavilion, 4 orang je. cikgu cakap semua dah rentung. agak kecohlah jugak kitaorg tk turun.hahaha.semua macam ada yang *krikkrik* ada yang ketawa, ada yang *eh yeke?*. ustazah pun cakap lah "yeke, tak tahu pun,blablabla" cikgu kartini pun suruh kitaorg duduk diam-diam takut bomba datang. sebelum cikgu kartini turun,semua berpakat kalau bomba datang,semua menyorok dekat belakang kelas. belakang kelas kitaorg tu kan bengkel,bilik tamu,tak silaplah, jadi dekat belakang tu memang cukup untuk satu kelas menyorok. hahaha rasa kelas kelakar pulak. ustazah tak habis-habis cakap, kalau bomba datang tak tahu lah nak jawab apa. Muiz yang duduk tepi pintu tu pun dah macam tak tentu arah. hahaha. aku pun rasa cuak jugak :P belajarlah jela macam biasa. tiba tiba dengar bunyi mangga dekat bawah, semua muka pucat lesi. Dalam kepala, alamak bomba naik,bomba naik,bomba naik. rasa nak angkat kaki lari dekat belakang kelas. Semua tengok dekat luar kelas, bukan bomba yang naik pun, rupa-rupanya budak tingkatan 3. Ingatkan bomba. memang dah nak menangis lah. hahhaa lebih lebih pulak sampai nak nangis. ek elehh, takut macam apa je. Rupa-rupanya, tu cuma latihan pertama. Nasib baik tahu. Arfah tak datang, aku lah cerita lah apa yang jadi semalam, dia gelak hahaha. rugi kot arfah tak datang :3 panjangnya cerita. hahaha. eh twitter dah tukar eh ? nampak macm fb pun ada. nampak nampak cantik pun ya. hehe

0 comments:

Hai

15:48 Maisarah Mimo 0 Comments

Fight for it
Wuuuuuu!
Hai warga blogger yang comel lagi belaka.
betapa rindunya dengan blog ni ;p
tak pernah jumpa ayat tu. maklumlah profesor baru. pinjam ayat cikgu bm jap. cikgu bm ni tak habis-habis menggelarkan dirinya sebagai wanita tua yang dah hampir umur 50. haha..petang ni malas nak pegi koko, yela asal aku datang, cikgu tak datang. Oh mengapa ini semua harus berlaku ?~ apakah ini semua kerna diriku.. udah udah.. *tak ada kaitan* betapa bosannya tahu. tapi bola tampar dengan pelajar islam tak bosan. cuma unit uniform bosan. hahhaha dahlah kena kawad. I tak suka. 
tukarlah aktiviti lain, eksplorer ke apa ke. tapi tak nak ada kaitan dengan kawad. eceeeh,banyak songeh pulak kakak muda ni. Esok kena present karangan sengsorang, sepatutnya dengan syu, tapi dia kan dah pindah kelas. Sedihnya lahai~ tak ke seram sejuk esok. haha btw, semalam kitaorg tangkap gambar . woot woot, tepuklah tangan sikit. dapat fotografer abang hensem. wahaha nasib tak dapat yang 'auu' gitu. nasib kelas masih sporting, jadi kitaorang ramai amik prop yang abang tu sediakan. ceh 'abang'. ikhwan dahsyat ambil rambut palsu. dah macam apa dah aku tengok. mungkin dia nak rambut panjang sebab tak pernah merasa. hahaha. dalam wc, ada mamat filipina, aku saja hantar mesej banyak-banyak dalam bm. dia tak faham. memanglah dia tak faham. hehe

road trip | via Tumblr
eh, gambar ni aku pernah buat dalam exam thn lepaslah *tetiba*


Me

0 comments:

Nak kelas 4B dulu

18:02 Maisarah Mimo 2 Comments

Hai. Lama tak update blog. Malas :( Sejak cikgu tambah kelas sains lagi satu ni, tak seronok ah. Dulu hampir 50 dah tinggal jadi 30 lebih je. Sikit kan ? Yang tak bestnya, cikgu pindahkan budak budak yang best. Yang tinggal budak nerd je. Aku megharapkan budak nerd tu yang keluar. Tapi apakan dayaku ini... haahaha dah kenapa dgn gwe ni? Cikgu ikut result. Elehh kata nak jadikan bilangan kelas sikit, sampai hantar diorg pindah. Tapi tambah satu kelas baru. Grr.. sampai cikgu pun cakap kelas memang terasa kesunyian macam krik krik gitu. Yela dulu kitaorg memang tak kering gusi dengan lawak dunia yg diorg buat tu. Hahar. Masa baru masuk ting empat, ada baru ni,tao tahu nama, tpi dah kenal sikit sikit tu baru tahu nama dia Hasanal. Aku mula mula macam eh budak ni, dahlah gelak besr. Tetiba tak suka, haha tapi lama lama tu dia pulak buat lawak. Nak hampir bulan februari, dia cakap dia nak pindah. Kitaorg sekelas macam sedih lah. Uhuk uhuk. Nanti tak best klas, so sebelum rehat tangkap gambar bersama mereka semua. Hihi, sebagai kenangan kot. Lepastu bulan 3,cikgu dah buat pertukaran kelas. Okay okay,tak suka. Ramai keluar. Tapi ada budak dari 4A masuk sini, sebab diorg tujuh a. Tapi wana cakap seronoklah aku dapat kawan baru. Dia sedih sebab kawan dia tu masuk kleas aku. Apa yang seronoknya ? -..- aku nak kelas aku balik je la tak nak pun kelas kau tu. Hahahah jahat en? Kesian pulak cikgu 4c marah diorg yg kena tukar kelas sbb cikgu tu dah sebati dngan kls 4c sebelum diorang,so sekarang ni semua turun 1 kelas. Dia kata bising sgt. Kak yong mengadu. Aku cuma meng-oh je. Haha. Sekarang tak sama macam dulu. Kawan yg ada dalam kelas pun gitu gitu je,yang tak berapa kenal. Jadi terpaksalah berkenal kenalan. Oh apakah? Tahniah sapa datang pagi tdi yang dpt straight A's dengan 7a. Best pulak . Nak merasa jugk naik penas. Cikgu yg dapat enam tak dak ke?. Hehe okaylah bai~

2 comments: